My Add

Sunday 8 January 2012

Anwar 901: Hanya kumpulan Azmin sahaja komited hadir

KUALA LUMPUR, AHAD, 08 jANUARI, 2012: Perhimpunan bagi menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dirancang diadakan di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini esok dipercayai hanya akan disertai oleh kumpulan penyokong Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Azmin Ali.

Utusan Malaysia memetik sumber PKR sebagai berkata, hanya mereka yang menyokong Azmin begitu komited untuk menyertai Kempen Bebaskan Anwar 901 itu.

Ekoran itu difahamkan, penganjur perhimpunan tersebut kini bertungkus lumus untuk memujuk para penyokong dan ahli Pas bagi menyertai perhimpunan berkenaan.

Difahamkan penyokong Pas juga keberatan menyertai perhimpunan tersebut kerana beranggapan ia lebih kepada isu moral Ketua Pembangkang itu yang menghadapi tuduhan meliwat pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan.

Malah seorang pemimpin Pas berkata, sokongan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang juga tidak jelas kerana ia bukan bersifat arahan.

"Sokongan Abdul Hadi dilihat sekadar pandangan peribadi bagi menampakkan permuafakatan pembangkang tetapi beliau sendiri tidak mengeluarkan arahan kepada ahli parti.

"Kami tidak melihat perhimpunan itu sebagai sesuatu yang mempunyai significant untuk kepentingan pembangkang,'' katanya. 

No comments:

Post a Comment