My Add

Monday 19 March 2012

Lantik ahli panel pantau sekolah Tamil

PETALING JAYA, AHAD, 18 Mac, 2012: Kementerian Pelajaran perlu melantik ahli panel berpengalaman untuk mendalami perkembangan sekolah Tamil di negara ini bagi membentuk laporan yang lebih komprehensif dalam merangka pelan strategik hala tuju pendidikan negara.

Penganalisis politik, Anbumani Balan berkata, kementerian juga boleh melantik ahli korporat tersohor serta mengambil kira faktor masa depan dan penambahbaikan sekolah Tamil.

Sambil menyifatkan keputusan kerajaan melancarkan sesi dialog pendidikan kebangsaan sebagai terbaik, beliau berkata, langkah itu dapat membentuk pelan strategik yang lebih mantap, rasional dan berwibawa selaras dengan gagasan 1Malaysia.

"Gandingan tersebut akan lebih kukuh sekiranya kumpulan ahli panel digandingkan dengan penyertaan mereka yang mempunyai kepakaran dalam pembangunan serta hala tuju Sekolah Tamil ataupun Sekolah Cina," kata Anbumani ketika membentangkan kertas kerja bertajuk 'Harapan dan cabaran Sekolah Tamil di Malaysia' pada satu forum di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment