My Add

Monday 19 March 2012

Najib hadiri sesi taklimat Wanita UMNO Jumaat ini

KUALA LUMPUR, ISNIN, 19 Mac, 2012: Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dijadual memberi taklimat kepada ahli Wanita UMNO di sini, Jumaat ini mengenai pelbagai isu termasuk pengunduran Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil sebagai Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. 

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, berkata sesi taklimat di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra itu juga bertujuan menangkis pelbagai dakwaan pembangkang selain membincangkan persiapan jentera UMNO untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

"Presiden UMNO sendiri akan menjawab dan menjelaskan kepada ahli Wanita UMNO ketika taklimat itu nanti dan diharap segala permasalahan dan kekeliruan akan diselesaikan Jumaat ini," katanya pada sidang media berhubung program Wanita UMNO di sini, hari ini.

Mengulas gesaan supaya Shahrizat meletak jawatan sebagai ketua pergerakan itu, Tengku Adnan berkata, perkara itu tidak sepatutnya timbul. 

"Beliau (Shahrizat) menang sebagai Ketua Pergerakan Wanita UMNO kerana dipilih dan bukan dilantik, manakala jawatan sebagai menteri adalah hak mutlak Perdana Menteri untuk membuat keputusan," katanya. 

Shahrizat baru-baru ini mengumumkan akan berundur daripada jawatan menteri pada 8 April berikutan isu Perbadanan Fidlot Nasional yang membabitkan keluarganya. 

Bagaimanapun, beliau mengambil keputusan untuk kekal sebagai Ketua Wanita UMNO. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment