My Add

Saturday 14 April 2012

Bebaskan Palestin juara carta Nasyeed.Com pertama

Oleh NURULANUAR MANSOR

KUALA LUMPUR, SABTU, 14 April, 212 Nasyid Bebaskan Palestin nyanyian bersama Rabbani, InTeam, Saujana dan NowSeeHeart mencipta sejarah apabila dinobatkan sebagai Juara CartaNasyeed.Com Anugerah Nasyeed.Com pada acara gilang gemilang yang diadakan di Dewan Muktamar, Pusat Islam di sini malam tadi.

Majlis anugerah yang pertama kali diadakan itu turut menyaksikan nasyid Dia Muhamad yang ditulis oleh Faridzwan dan dinyanyikan oleh InTeam merangkul Anugerah Lagu Terbaik manakala lagu Menanti Barzakh nyanyian Far East telah dipilih menjadi pemilik Anugerah Lirik Terbaik.

Kumpulan Rabbani dan Mawi melalui nasyid Inikah Petanda pula telah dipilih oleh para peminat dan juri sebagai penerima Anugerah Vokal Terbaik manakala klip video nasyidPedoman nyanyian Nora bersama Voices of Ummi dipilih sebagai Klip Video Terbaik malam anugerah.

Anugerah Nasyeed Munajat dan Anugerah Susunan Muzik Terbaik telah dimenangi oleh Far East dan InTeam masing-masing melalui lagu Menanti di Barzakh dan Dia Muhamad yang disusun oleh Along Exist.

Sebagai pengiktiran kepada jasa dan sumbangan dalam industri nasyid negara, Ustaz Sahibul Fadhil telah diberi penghormatan sebagai penerima Anugerah Khalifah Nasyeed yang pertama.

Berikut adalah senarai para pemenang bagi kategori-kategori lain majlis AnugerahNasyeed.Com -

Anugerah Nasyeed Sirah - Sumayyah nyanyian Hijjaz.

Anugerah Nasyeed Cinta - Saat Lafaz Sakinah nyanyian Far East.

Anugerah Nasyeed Amar - Berjalan Tanpa Henti nyanyian Devotees.

Anugerah Nasyeed Selawat - Binnabil Huda nyanyian UNIC.

Anugerah Nasyeed Perjuangan - Bebaskan Palestin nyanyian bersama Rabbani, InTeam, Saujana dan NowSeeHeart.

Anugerah Nasyeed Munajat - Menanti di Barzakh nyanyian Far East.

- UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment