My Add

Saturday 14 April 2012

Pemandu bebas tuduhan perdagang 2 wanita Indonesia

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 13 April, 2012: Seorang pemandu peribadi dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini daripada dua tuduhan memperdagangkan dua wanita warga Indonesia bagi tujuan eksploitasi seks, tahun lalu.

Hakim Ahmad Zamzani Mohd Zain membuat keputusan itu selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap Lim Kar Choy, 49, di akhir kes pendakwaan.

Dalam penghakimannya, katanya tiada keterangan mengaitkan tertuduh dengan pertuduhan itu serta tiada bukti menunjukkan Lim memegang atau menyimpan pasport mangsa.

Lim didakwa memperdagangkan Delima, 22, dan Nia Deniata, 18, bagi maksud ekploitasi seks di hadapan Restoran Mook Thai Food, No 15, Jalan Alor, di sini, pada 6 September tahun laku.

Lim didakwa mengikut Seksyen 12 Akta Antipemerdagangan Orang 2007 yang memperuntuk hukuman penjara maksimum 15 tahun dan denda, jika sabit kesalahan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Ain Nur Amiyerra Awod Abdullah, manakala Lim diwakili peguam Indran Kumaguru. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment