My Add

Wednesday 16 May 2012

Chong Wei nekad berjuang habis-habisan di Wuhan

SEPANG, RABU, 16 Mei, 2012: Pemain badminton nombor satu dunia, Datuk Lee Chong Wei meminta peminat badminton negara tidak menaruh harapan tinggi pada skuad Piala Thomas negara kali ini namun tetap bertekad akan berjuang habis-habisan di kejohanan di Wuhan, China hujung minggu ini.

Chong Wei yang juga ketua pasukan Piala Thomas negara berharap skuad tersebut mampu melakukan kejutan dan menunjukkan peningkatan seperti yang dilakukan di peringkat kelayakan Piala Thomas di Macau Febuari lepas.

"Memang bukan sasaran utama kita di Piala Thomas, tapi saya harap pasukan akan buat yang terbaik, masa kelayakan di Macau sebelum ini, ramai yang bercakap pasukan kita tidak boleh layak tapi akhirnya kita berjaya membuktikan kemampuan kita.

"Kali ini kita sasar mara ke separuh akhir. Saya akan jalani latihan bersama pasukan di Guangzhou sebelum bertolak ke Wuhan. Pasukan akan beri yang terbaik tidak kira bertemu siapa terutamanya ketika bertemu Denmark nanti," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini.

Chong Wei berlepas ke Guangzhou bersama jurulatih perseorangan negara Tey Seu Bock. Turut sama hadir mengiringi beliau ialah Pengurus Besar Persatuan Badminton Malaysia (BAM) Kenny Goh dan Pengarah Prestasi Tinggi BAM Datuk James Selvaraj. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment