My Add

Tuesday 15 May 2012

Suami isteri tuntut hospital jelas kesihatan anak

JOHOR BAHRU, SELASA, 15 Mei, 2012: Sepasang suami isteri hari ini membuat laporan polis berhubung kesihatan anaknya yang semakin merosot selepas mendapat rawatan di sebuah hospital di sini Januari lalu. 

Laporan polis itu dibuat di Balai Polis Ulu Tiram bagi meminta penjelasan berhubung kesihatan anaknya sebelum mengambil tindakan sewajarnya terhadap hospital itu.

Norazmi Sarmin, 38, mendakwa anaknya Mohd Haiqal, 16, kini terlantar di hospital selepas sedar dari koma akibat menerima satu suntikan sebelum menjalani pembedahan saluran hati tersumbat, 31 Januari lalu.

Beliau yang ditemani isteri, Rozaliah Zaladin @ Zaludin, 38, berkata mereka yakin suntikan itu menjadi punca kesihatan anaknya bertambah buruk dan mahu pihak hospital tampil memberi penjelasan mengenai perkara sebenar.

"Doktor yang membuat suntikan itu bersikap berdolak-dalik setiap kali saya dan isteri bertanyakan tahap kesihatan anak kami," katanya kepada pemberita pada pertemuan yang diatur oleh Penyelia Pusat Aduan Rakyat Zon Permas Syed Othman Syed Abdullah, di sini, hari ini. 

Sementara itu, Syed Othman berkata pihaknya akan mengadakan pertemuan dengan doktor terbabit esok bagi mendapatkan maklumat berkaitan perkara itu dan pihaknya juga sudah melantik seorang peguam bagi membantu pasangan suami isteri itu mengambil tindakan undang-undang sewajarnya sekiranya kejadian itu berpunca daripada kecuaian hospital. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment