My Add

Wednesday 15 August 2012

Pemuda BN berminat beli tanah di Taman Manggis

GEORGETOWN, RABU, 15 Ogos, 2012: Pemuda Barisan Nasional (BN) negeri bersedia membeli tapak tanah kosong seluas 0.445 hektar di Taman Manggis, Jalan Zainal Abidin di sini daripada kerajaan negeri untuk dibangunkan dengan perumahan kos rendah, kata Ketua Pemuda Gerakan Pulau Pinang Oh Tong Keong.

Beliau berkata Pemuda BN menawarkan untuk membeli tapak tanah itu dengan harga RM450 sekaki daripada kerajaan negeri dengan keseluruhan kos sebanyak RM21 juta.

"Duit tidak menjadi masalah kerana kami akan kumpulkan dana daripada orang perseorangan dan beberapa syarikat yang sukarela untuk membantu, apa yang penting sekarang ini keperluan untuk rakyat, kebajikan mereka harus diutamakan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tanah di Taman Manggis itu menjadi isu apabila tapak itu pada mulanya dicadangkan untuk fasa kedua Projek Perumahan Rakyat (PPR), bagaimanapun kerajaan DAP negeri telah menjualnya kepada pemaju untuk membina hotel 19 tingkat, hospital enam tingkat dan tempat letak kereta lima tingkat.

Oh berkata Pemuda BN akan memastikan pembinaan rumah kos rendah itu dilaksanakan secepat mungkin sekiranya tawaran itu diterima. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment