My Add

Wednesday 24 October 2012

Rumah banglo Murugiah terbakar, kerugian RM400,000

KUALA LUMPUR, RABU, 24 Oktober, 2012:: Bekas Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T Murugiah kerugian kira-kira RM400,000 apabila sebahagian rumah banglo dua tingkatnya di Jalan Berlian 1, Taman Perwira Gombak di sini, terbakar malam tadi.

Murugiah, 49, berkata kebakaran pada jam 8.30 malam yang dipercayai akibat litar pintas itu menyebabkan bahagian ruang tamu, dapur di tingkat bawah serta tiga bilik tidur di tingkat atas musnah. 

Ketika kejadian, beliau dan keluarga termasuk empat anak serta pembantu rumah dalam perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur untuk menjemput anak lelaki ketiganya yang pulang dari London.

"Saya dimaklumkan mengenai kejadian itu oleh pengawal keselamatan yang menjaga rumah saya. Ketika itu saya berada di Jalan Ampang dan kami berpatah balik," katanya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di sini, hari ini.

Beliau berkata, apabila tiba di kediamannya, kebakaran itu dipadamkan oleh pihak Bomba dan Penyelamat dengan bantuan jirannya.

Murugiah yang mendiami rumah itu sejak setahun lalu, berkata keluarganya kini menginap di sebuah hotel dan akan mencari rumah sewa sementara proses membaikpulih rumahnya siap dalam tempoh tiga bulan.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Gombak, Superitendan Rosly Hassan ketika dihubungi berkata, kejadian itu tidak mempunyai unsur jenayah.
Jurucakap Balai Bomba dan Penyelamat Selangor berkata, pihaknya menerima laporan mengenai kejadian itu pada jam 8.50 malam dan api berjaya dikawal sepenuhnya pada jam 10.38 malam.

Kejadian dipercayai akibat litar pintas, katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment