My Add

Wednesday 14 November 2012

Najib lancar Cabaran Genovasi

KUALA LUMPUR, RABU, 14 November, 01: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hari ini melancarkan Cabaran Genovasi, satu platform baru yang mengajak rakyat Malaysia terutama generasi muda, supaya mencadangkan perubahan positif yang ingin dilakukan di negara ini.

Program itu yang diterajui Agensi Inovasi Malaysia (AIM) adalah berdasarkan pendekatan holistik berorientasikan orang ramai dengan matlamat untuk mengumpulkan satu rangkaian idea yang boleh digunakan di mana-mana kawasan kejiranan bagi memastikan semua rakyat Malaysia mendapat manfaat.

Najib berkata, anak muda kini mempunyai idea yang bernas dan kreatif untuk melahirkan sesuatu pendapat.

"Saya percaya dengan keupayaan anak muda kini. Mereka berjiwa besar, kreatif dan mempunyai idea yang luar biasa.

"Justeru, idea yang lahir dari kelompok ini harus diguna pakai dan diolah supaya ia menjadi sesuatu yang boleh dimanfaatkan oleh semua lapisan masyarakat," katanya ketika sesi soal jawab pada majlis pelancaran laman web Cabaran Genovasi, di sini, sebentar tadi.

Perbincangan yang bermula jam 11 pagi itu turut disertai pemimpin belia, wakil kanan media dan penulis blog.

Antara topik perbincangan yang diutarakan adalah masalah pembuangan sampah di kawasan perumahan, etika memandu di jalan raya, masalah obesiti di kalangan rakyat Malaysia dan kemudahan awam. - BERMAMA

No comments:

Post a Comment