My Add

Friday 18 January 2013

Gerak kerja Pemuda BN masuk pusingan akhir

*KHAIRY Jamaluddin (dua kanan) menyampaikan sumbangan kepada pemuda OKU, Shahrizal Jamil, 28, sambil diperhatikan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah (kanan) di program Pemimpin Pemuda Bersama Rakyat di Alor Setar, Kedah hari ini. - UTUSAN/KAMAL BASIR

ALOR SETAR, JUMAAT, 18 Januari, 2013: Semua jentera Pergerakan Pemuda UMNO di seluruh negara diarahkan untuk bergerak secara aktif di pusingan akhir bermula 1 Februari ini bagi bersiap-sedia menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata biarpun jentera Pemuda sudah bersiap siaga sejak tahun lalu namun mulai awal bulan depan gerak kerja perlu lebih aktif.

Katanya, arahan untuk jentera bergerak aktif itu selaras dengan arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang meminta Pusat Daerah Mengundi (PDM) diaktifkan pada tarikh sama.

"Saya minta semua jentera Pemuda di peringkat PDM bagi setiap Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen perlu dibuka dan diaktifkan.

"Apabila dibuka, jentera Pemuda perlu buat kerja cari pengundi dan pastikan pada hari mengundi mereka keluar membuang undi dan kita dapat tahu siapa yang mengundi kita.

"Ini adalah persiapan kita di pusingan akhir sebelum pilihan raya dijalankan,'' katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat dan taklimat Pemuda UMNO Kedah di sini hari ini.

Menurut Khairy, gerak kerja Pemuda ketika ini perlu lebih fokus dan bersifat mikro kepada kawasan PDM dan pengundi tanpa memikirkan soal calon yang diserahkan sepenuhnya kepada pucuk pimpinan. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment