My Add

Wednesday 13 February 2013

Dua lelaki cuba samun ditahan, rampas dua pistol

KUALA LUMPUR, RABU, 13 Februari, 2013: Polis menahan dua lelaki semasa dipercayai sedang merancang menyamun kedai serbaneka serta merampas dua pucuk pistol berserta 14 butir peluru dalam satu kejadian di Kuchai Lama di sini, Jumaat lalu.

Timbalan Ketua Siasatan Jenayah (Perunding dan Siasatan) Ibu pejabat polis Kontinjen Kuala Lumpur ACP Abdul Aziz Zakaria berkata kedua-dua suspek ditahan pada 1.30 tengah hari.

Sebelum itu, anggota polis mendekati sebuah kenderaan dalam keadaan mencurigakan yang berada berdekatan kawasan itu dan ketika disiasat suspek yang berada di dalam kenderaan bertindak agresif dan cuba merempuh kereta peronda polis.

"Bagaimanapun, cubaan suspek gagal dan semasa diperiksa polis menemui pistol jenis Glock 90 semi auto 9 mm berisi lapan peluru dan Revolver .38 berisi enam peluru daripada suspek," katanya kepada pemberita hari ini.

Katanya, hasil siasatan mendapati kereta yang dinaiki suspek adalah kereta curi.

Beliau berkata kedua-dua suspek berumur lingkungan 30-an dan mempunyai beberapa rekod jenayah lampau iaitu jenayah senjata api dan dadah.

"Polis percaya dengan penangkapan dua suspek ini dapat menyelesaikan beberapa kes samun di sekitar Lembah Klang," katanya. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment