My Add

Sunday 10 March 2013

ADUN Lendu, Idderis Kassim meninggal dunia

 MELAKA, AHAD, 10 Mac, 2013: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Lendu, Datuk Idderis Kassim meninggal dunia di Hospital Pakar Putra di sini kira-kira pukul 6.40 petang ini akibat barah usus.

Idderis, 66, yang juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Melaka menghembuskan nafas terakhir di hadapan seluruh ahli keluarganya.

Anak sulungnya, Zamran, 39, ketika ditemui berkata, bapanya yang mula menghidap penyakit itu sejak 2011 dimasukkan ke hospital berkenaan pada 19 Februari lalu setelah keadaan kesihatannya semakin merosot.

"Tekanan darahnya mula rendah sejak pukul 4.30 petang tadi dan arwah disahkan meninggal dunia oleh doktor kira-kira pada pukul 6.50 petang.

"Arwah pergi dengan senang dan kami sekeluarga redha dengan pemergiannya." katanya di sini hari ini.

Idderis turut meninggalkan isteri, Rohani Yunus, 61, serta seorang lagi anak lelaki, Zulkarnain, 36, dan empat orang cucu.

Menurut Zamran, jenazah bapanya kemudian dibawa pulang ke rumahnya di Batu 19 3/4 Air Limau, Masjid Tanah sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Air Limau pagi esok.

Tambahnya, tugas terakhir bapanya sebelum terlantar sakit Februari lalu ialah menyampaikan sumbangan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) di sebuah sekolah Cina di Parlimen Masjid Tanah. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment