My Add

Thursday 14 March 2013

Guan Eng perlu bertindak terhadap Koo Ham

 Guan Eng
 Oleh MOHD. SAIFUL MOHD. SAHAK
KUALA LUMPUR, RABU, 13 Mac, 2013: Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng perlu mengambil tindakan tegas ke atas Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham yang membuat kenyataan menggambarkan undi masyarakat India mampu dibeli dengan sogokan seperti wang dan minuman keras.

Ahli Dewan Negara yang juga Presiden Parti Bersatu India Malaysia (MIUP), Datuk S. Nallakaruppan berkata, tindakan itu perlu bagi membuktikan Guan Eng tidak mengamalkan sikap pilih kasih apabila melibatkan pemimpin tertinggi parti itu.

"Guan Eng perlu mengambil tindakan tatatertib ke atas Koo Ham. Beliau telah mengeluarkan kenyataan biadab yang menghina kaum India. Adakah ini dikatakan pemimpin berjiwa rakyat?.

"Kenyataan beliau tidak bertanggungjawab, kami kaum India di negara ini bukan seperti yang digambarkan Koo Ham. Kami berpegang kepada adat dan maruah, bukan mudah dibeli atau disogok mana-mana pihak demi kepentingan politik. Beliau kurang ajar dan tidak beretika," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini - UTUSAN

No comments:

Post a Comment