My Add

Thursday 21 March 2013

Muhyiddin ucap syabas kejayaan cemerlang Sekolah Seri Puteri

CYBERJAYA, KHAMIS, 21 Mac, 2013: Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengucapkan syabas dan tahniah kepada Sekolah Seri Puteri di sini, kerana berjaya mencatat keputusan cemerlang dalam Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) 2012.

Beliau yang juga Menteri Pelajaran, berkata kejayaan sekolah berkenaan mencatat sejarah dalam pendidikan negara kerana bukan saja memperoleh keputusan semua A dalam setiap mata pelajaran malah mencatat markah tertinggi dalam keputusan SPM setakai ini.

"Tahniah kepada Seri Puteri kerana menduduki tangga kedua daripada 50 sekolah terbaik dalam keputusan SPM di seluruh negara," katanya ketika berucap pada Majlis Pengumuman, Penyampaian Keputusan dan Tinjauan SPM 2012 di Sekolah Seri Puteri di sini, sebentar tadi.

Katanya, keputusan cemerlang itu diperoleh menerusi jalinan kerjasama yang cukup erat antara Kementerian Pelajaran, Pejabat Daerah dan sekolah serta pelajar itu sendiri.

Pada majlis itu, Muhyiddin turut menyampaikan cenderahati kepada 14 calon SPM yang mencatat keputusan A+ dalam semua subjek. - BH

No comments:

Post a Comment