My Add

Saturday 9 March 2013

PKR diberi seminggu tarik balik tuduhan terhadap UMNO

Oleh HAMDAN TAWADI
KUALA LUMPUR, JUMAAT, 08 Mac, 2013: Parti Keadilan Rakyat (PKR) diberi masa seminggu untuk memohon maaf dan menarik balik tuduhan pemimpin-pemimpin parti itu kononnya program Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) adalah projek memberi kekayaan kepada kroni UMNO.

Pemuda UMNO dan syarikat vendor yang mengendalikan BLIM, MYE.G. Services Bhd. (MYEG) akan merujuk kepada peguam masing-masing untuk mengambil tindakan undang-undang jika PKR gagal berbuat demikian.

Pengerusi BLIM yang juga Exco Pemuda UMNO, Tengku Azman Tengku Zainol Abidin berkata, PKR membuat tuduhan tidak berasas yang berniat jahat dan cuba menimbulkan persepsi buruk terhadap program nasional itu.

"Ini sememangnya taktik pembangkang yang sering melontarkan tuduhan tanpa fakta untuk menimbulkan persepsi buruk sedangkan BL1M adalah untuk manfaat rakyat.

"Kita beri PKR selama tujuh hari bermula esok untuk menarik balik fitnah yang dilontarkan dan memohon maaf secara terbuka," katanya dalam sidang akhbar bagi menjawab tuduhan pemimpin-pemimpin PKR berhubung program BL1M.

Lidah rasmi PKR, KeadilanDaily pada 5 Mac lalu menyiarkan artikel berhubung sidang media diketuai oleh Ahli Majlis Pimpinan Pusat parti itu, Chang Lih Kang yang bertajuk BL1M: Satu Lagi Projek Kayakan Kroni UMNO.

BL1M menawarkan kadar yuran terendah, RM199 untuk memiliki lesen motosikal kelas B2 tunggal (250cc ke bawah) di seluruh negara berbanding harga disarankan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) iaitu RM260. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment