My Add

Sunday 28 July 2013

CEC DAP: KMPP gesa ROS bertindak

PULAU PINANG, SABTU, 27 Julai, 2013: Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) yang mempunyai hubungan rapat dengan DAP, mendesak Pendaftar Pertubuhan (ROS) tidak lagi 'bermain tarik tali' dalam siasatan berhubung isu pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) parti itu.

Presidennya, Rahmad Isahak berkata, masa yang terlalu panjang untuk menyiasat akan membuka lebih banyak ruang kepada kepimpinan DAP mencetuskan pelbagai 'sandiwara' demi menagih simpati daripada rakyat.

Menurutnya, kegagalan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memenuhi notis bertarikh 17 April lalu yang dikeluarkan oleh ROS sepatutnya diambil tindakan segera.

"Sudah lebih tiga bulan permintaan dan arahan ROS gagal ditunaikan oleh DAP. Sehubungan itu diharap Guan Eng dan bapanya, Lim Kit Siang tidak lagi mencipta sandiwara untuk mengalihkan perhatian umum terhadap isu pemilihan CEC.

"Jangan cuba buat provokasi bahawa parti mereka akan diharamkan bukan mengikut undang-undang," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas kenyataan Guan Eng hari ini seperti dilaporkan portal berita, Malaysiakini, yang telah mengarahkan peguamnya untuk mengkaji apa yang didakwanya 'pembohongan terbaharu' Pengarah ROS, Abdul Rahman Othman.

Peguam itu juga diarahkan untuk mengkaji kemungkinan memfailkan saman fitnah terhadap Abdul Rahman dan akhbar The Star kerana didakwa berbohong yang DAP menyimpan hasrat untuk menubuhkan sebuah parti baharu.

Rahmad sekali lagi mencabar Guan Eng atau Kit Siang supaya mengambil tindakan undang-undang terhadap penulis Laporan Ekuiti (Penipuan Pemilihan CEC), Father Augustus Chen jika benar mereka difitnah. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment