My Add

Monday 22 July 2013

Wang tunai RM110,000 lesap

Oleh AZIAN AZIZ
 
 * DINDING belakang sebuah bank yang ditebuk perompak sebelum masuk ke dalam dan seterusnya menebuk pintu kebal di Taman Botanik, Klang, semalam.
KLANG, AHAD, 21 Julai, 2013: Tiga lelaki melarikan wang tunai kira-kira RM110,000 selepas menebuk dinding belakang dan pintu bilik kebal sebuah bank di Ambang Botanik, Taman Botanik di sini awal pagi ini.

Kejadian hanya disedari oleh pengurus bank berkenaan yang datang ke pejabatnya kira-kira pukul 9.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Md. Yusof berkata, berdasarkan laporan, mangsa telah mendapat khidmat pesanan ringkas (SMS) mengenai loceng penggera yang berbunyi di premis itu kira-kira pukul 3.20 pagi tetapi dia tidak membuat pemeriksaan.

Bagaimanapun, kata beliau, selepas mangsa tiba di pejabat pagi ini, dia terkejut mendapati dinding bank itu telah dipecah masuk dan terus datang ke balai polis untuk membuat laporan.

"Siasatan awal di tempat kejadian mendapati suspek yang dipercayai tiga orang telah masuk dengan cara menebuk dinding di bahagian belakang bank dan kemudian menebuk pintu bilik kebal sebelum melarikan wang tunai kira-kira RM110,000.

"Kita juga mendapati kamera litar tertutup (CCTV) bank itu telah dipadamkan penjenayah semasa kejadian," kata beliau ketika dihubungi di sini hari ini.

Menurut Mohamad, pihaknya juga menemui peralatan pecah masuk yang ditinggalkan oleh kumpulan penjenayah terbabit.

"Kita masih menjalankan siasatan dan kini menjalankan gerakan memburu kumpulan penjenayah itu," katanya. - UTUSAN 

No comments:

Post a Comment