My Add

Saturday 3 August 2013

KTM periksa tiket sebelum benar penumpang naik tren

KUALA LUMPUR, SABTU, 03 Ogos, 2013: Mulai hari ini, KTM Berhad (KTMB) akan meningkatkan proses pemeriksaan tiket ke atas penumpang perkhidmatan Ekspres Senandung sebelum mereka dibenarkan menaiki tren untuk perjalanan ke destinasi masing-masing.

Pengurus Kanan KTM Antara Bandar, Mohd. Zain Mat Taha berkata, langkah itu bagi menghalang penumpang yang tidak memiliki tiket menaiki tren sehingga menjejaskan keselesaan dan keselamatan penumpang lain.

Sempena dengan perayaan Aidilfitri minggu depan, katanya sehingga kini 81 peratus atau 47,403 daripada 58,460 tiket melibatkan KTM Antarabandar telah habis dijual dan kebanyakan tiket yang masih ada adalah destinasi menuju ke Kuala Lumpur.

Sementara tiket Electric Train Service (ETS) yang melibatkan destinasi KL Sentral-Ipoh-KL Sentral pula masih berbaki sebanyak 91,416 tiket untuk dijual daripada 123,708 tiket.

Kebanyakan penumpang akan membeli tiket pada saat-saat akhir kerana kekerapannya pada setiap dua jam sekali, katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mengadakan majlis berbuka puasa bersama media, petugas dan pegawai KTMB serta mengedarkan 500 unit ole-ole raya kepada penumpang Senandung Wau di sini hari ini.

Beliau menasihatkan penumpang agar tiba sekurang-kurangnya 30 minit lebih awal ke platform bagi mengelakkan mereka terlepas tren berikutan kesesakan teruk di sekitar kawasan KL Sentral. - BERNAMA 

No comments:

Post a Comment