My Add

Sunday 25 August 2013

MB, KM tak disekat tanding jawatan MT UMNO - Tengku Adnan

DENGKIL SABTU, 24 Ogos, 2013: Setiauasaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata Umno tidak menyekat menteri besar dan ketua menteri bertanding jawatan Majlis Tertinggi (MT) pada pemilihan parti Oktober ini.

Beliau berkata sebagai parti yang mengutamakan demokrasi, Umno membenarkan ahlinya bertanding bagi mana-mana jawatan, tanpa sebarang sekatan.

"Ia terserah kepada individu masing-masing, kita tak boleh menyekat. Tetapi maklum balas yang kita terima daripada semua bahagian adalah, mereka tidak mahu pertandingan bagi jawatan presiden dan timbalan presiden," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Tengku Adnan yang Menteri Wilayah Persekutuan berkata demikian ketika diminta mengulas saranan Setiausaha Agung Veteran Umno Malaysia Datuk Mustapha Yaakub agar menteri besar dan ketua menteri tidak bertanding jawatan MT kerana mereka lebih diperlukan di peringkat negeri.

Mustapha berkata, menteri besar dan ketua menteri sepatutnya menumpukan usaha memperkukuhkan Umno dan Barisan Nasional (BN) di negeri masing-masing bagi memastikan kerajaan BN dikekalkan pada pilihan raya umum ke-14 akan datang.

Sementara itu, Tengku Adnan berkata 40 peratus daripada 20,000 cawangan Umno di seluruh negara telah menjalankan mesyuarat tahunan dan sebuah jawatankuasa khas turut ditubuhkan di ibu pejabat Umno untuk menyelesaikan pelbagai masalah berbangkit.

Terdahulu beliau menghadiri Sambutan Bulan Kemerdekaan ke-56, Hari Keluarga dan Hari Raya Aidilfitri Jabatan Audit Negara di Paya Indah Wetlands, di sini. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment