My Add

Tuesday 13 August 2013

Polis tangkap pengurus resort

Oleh RADIAH SAORI

 * KIRA-KIRA 30 ahli Pertubuhan Penyatuan Pembelaan Melayu Malaysia mengadakan demonstrasi aman di hadapan surau milik sebuah resort yang mencetuskan kontroversi di Tanjung Sedili, Kota Tinggi semalam.
KOTA TINGGI, ISNIN,  12 Ogos, 2013: Polis Johor menahan pengurus sebuah resort di Tanjung Sedili untuk siasatan kerana membenarkan sekumpulan penganut bukan Islam menjalankan upacara keagamaan di surau resort tersebut pada Sabtu lalu.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff berkata, lelaki berusia 45 tahun itu ditahan di pusat peranginan tersebut pada kira-kira pukul 2 petang semalam.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan iaitu mencemar tempat sembahyang dengan niat hendak mengaibkan agama golongan lain.

Menurutnya, satu pasukan khas turut diwujudkan dan diketuai oleh Timbalan Ketua Polis Negeri, Datuk Ismail Yatim bagi menyiasat kes itu.

“Kita akan mendapatkan perintah reman esok (hari ini) bagi membolehkan polis menjalankan siasatan.

“Saya harap masyarakat setempat bersabar dan jangan mengeksploitasi isu ini,” katanya dalam satu kenyataan semalam. - KOSMO!

No comments:

Post a Comment