My Add

Sunday 30 June 2013

Siti Nurhaliza terima Anugerah Kemanusiaan Mapim

KUALA LUMPUR, SABTU, 29 Jun, 2013: Penyanyi nombor satu tanah air, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin hari ini menerima Anugerah Kemanusiaan daripada Majlis Perundangan Pertubuhan Islam Malaysia (Mapim).

Beliau tidak menyangka menerima penganugerahan tersebut kerana pada awalnya hanya diundang oleh Mapim untuk menyatakan sokongan kepada Tabung Gaza Mapim.

"Saya bersyukur dengan anugerah yang diberikan dan sebagai anak seni serta rakyat Malaysia, pastinya saya juga ingin memainkan peranan dalam membantu saudara seagama kita yang berada di bumi Gaza.

"Sebagai anak seni, bantuan yang dapat saya berikan tidak lebih daripada membangkitkan kesedaran dalam diri masyarakat, khususnya umat Islam untuk turut sama menyumbang dalam tabung ini," katanya dalam majlis Rebuild Gaza For A Nation di sini.

Majlis anjuran bersama Mapim dan Rabbani Productions Sdn. Bhd. itu bertujuan meningkatkan kesedaran masyarakat Malaysia untuk turut sama membantu membangunkan semula bumi Palestin, khususnya di Gaza.

Menurut Siti Nurhaliza, beliau berhasrat untuk mengunjungi saudara seagama yang berada di sana, selain mendalami lebih dekat cabaran dan dugaan hidup yang dihadapi masyarakat Islam di Gaza.

"Sebagai umat Islam, pastinya saya juga mempunyai keinginan untuk mengunjungi Gaza, khususnya Masjid Al-Aqsa.

"Jika diizinkan Allah, saya juga mahu mengikuti jejak beberapa rakan artis yang pernah ke sana, antaranya Afdlin Shauki dan Heliza Helmi,’’ katanya.

Pihak yang berminat untuk menghulurkan sumbangan ke Tabung Gaza Mapim boleh melayari laman web www.mapim2u.com. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment