My Add

Sunday 30 September 2012

Musa minta wanita UMNO Sabah sokong semua calon BN

KOTA KINABALU, AHAD, 30 September, 2012: Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman meminta semua pemimpin wanita UMNO Sabah memberi sokongan penuh kepada calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang, walaupun calon itu bukan dari UMNO.

Beliau yang juga pengerusia BN negeri berkata, ini bagi memastikan BN meraih kemenangan besar pada pilihan raya umum itu. 

"Apa yang penting ialah semua kawasan yang ditandingi oleh calon BN menang. InsyaAllah kami mahu pastikan kemenangan besar untuk perdana menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) dan kerajaan BN," katanya berucap pada majlis pelancaran Program Salam Sayang Wanita UMNO Sabah di Bangunan Umno, di sini, hari ini.

Pada pilihan raya umum lalu, BN hampir menyapu bersih 60 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan 25 kerusi Parlimen apabila hanya kalah kerusi DUN Sri Tanjung (Tawau) dan Parlimen Kota Kinabalu.

Musa berkata, rakyat Sabah wajar memberi sokongan padu kepada kerajaan BN pimpinan Najib yang begitu bertanggungjawab dan prihatin terhadap keperluan rakyat.

Sambil memberi contoh pembentangan Belanjawan 2013 oleh perdana menteri di Dewan Rakyat, Jumaat lalu, beliau berkata belanjawan itu adalah yang terbaik untuk negara.

"Tiada yang tertinggal, ia melintasi seluruh rakyat termasuk golongan tua, muda, petani, nelayan, wanita dan penjawat awam," katanya. 

Musa berkata, dalam Belanjawan itu, perdana menteri turut mengumumkan peruntukan sekitar RM386 juta untuk membuka 57 lagi Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) di Sabah, Sarawak dan Labuan bagi membolehkan lebih ramai rakyat di kawasan itu membeli barangan keperluan dengan harga lebih rendah.

"Ini adalah bukti Perdana Menteri mengambil berat tentang masalah yang dihadapi oleh rakyat Sabah. Sekarang ini kita boleh membeli barang (keperluan) di mana-mana (Kedai 1Malaysia) yang harganya sama saja dengan harga yang ditawarkan di Semenanjung," katanya.

Terdahulu, Ketua Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Jalil yang juga Pengerusi Wanita BN berharap lebih ramai pemimpin wanita BN Sabah dapat diketengahkan sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau juga menyatakan komitmen wanita BN untuk memberi sokongan penuh kepada perdana menteri pada pilihan raya umum ke-13 akan datang. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment