My Add

Friday 28 December 2012

Tiga lelaki bebas daripada tuduhan membunuh

SHAH ALAM, JUMAAT,, 2012 28 Dis. - Mahkamah Tinggi di sini hari ini membebas dan melepaskan tiga lelaki daripada tuduhan membunuh seorang lelaki di Pangsapuri Aman, Taman Puchong Prima dekat sini, dua tahun lepas.

Hakim Datuk Ghazali Cha dalam penghakimannya berkata kesemua tertuduh dibebaskan tanpa dipanggil membela diri kerana tiada bukti yang menunjukkan kehadiran ketiga-tiga mereka di tempat kejadian.

Illayaraaja Haridas, 29, Gobi Nath Shanmugam, 21, dan Tiranesvaran Sathievelu, 23, dituduh membunuh Syed Kumar Yahya@Bobby Umar Ungkilat, 37, di Pangsapuri Aman, Taman Puchong Prima lebih kurang pukul 1 pagi pada 18 Jun 2010.

Syed Kumar meninggal dunia selepas 10 hari dirawat di Hospital Serdang kerana mengalami kecederaan parah akibat dipukul dengan objek tajam hingga menyebabkan kerosakan pada otaknya.

Ghazali berkata tiada bukti menunjukkan kehadiran tiga tertuduh di tempat kejadian dan tiada saksi yang dapat mengecam bahawa tertuduh yang menyebabkan kematian mangsa.

Hakim mendapati pihak pendakwaan yang diwakili Timbalan Pendakwa Raya Muhamad Yasser Mohd Nasri gagal membuktikan kes dengan munasabah terhadap pertuduhan berkenaan.

Illayaraaja diwakili peguam S.Prakash, peguam Gobind Singh Deo di pihak Gobi Nath Shanmugam manakala Tiranesvaran dibela oleh Badrul Munir Bukhari. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment