My Add

Tuesday 30 April 2013

PRU13: Najib beri jaminan UMNO tidak tuntut jawatan KM Pulau Pinang

BUKIT MERTAJAM, 30 April, 2013: Datuk Seri Najib Razak memberi jaminan UMNO tidak akan menuntut jawatan Ketua Menteri jika Barisan Nasional (BN) berjaya merampas semula Pulau Pinang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Pengerusi BN itu berkata, jaminan itu adalan tanda kesepakatan antara parti komponen, sekali gus mengukuhkan hubungan yang dibina sejak sekian lama.

"Saya merayu pada rakyat Pulau Pinang supaya hangpa (kamu) sokong BN kerana kita ada Pengerusi BN (negeri) Teng Chang Yeow.

" Saya suka dia (Chang Yeow) sebab beliau seorang yang berani lawan. Jadi jangan fikir UMNO boleh kontrol (kawal) dia.

"Kita tidak boleh kawal dia, tapi kita sokong dia. Inilah BN sebuah parti yang mempunyai hubungan utuh dan kesefahaman di antara parti komponen," katanya ketika berucap sempena Majlis Bersama Rakyat di Tapak Pasar Malam Perkampungan Juru di sini, hari ini.

Sementara itu, Najib berkata, kerajaan bersetuju memindahkan Depoh Tahanan Warga Asing Juru ke tempat lain yang akan diumumkan kemudian bagi mewujudkan suasana selesa kepada penduduk di kawasan itu.

"Kita berharap pengumuman ini akan melegakan penduduk di kawasan ini," katanya.
Kedudukan depoh tahanan itu yang berdekatan kawasan perumahan, mewujudkan suasana tidak selesa di kalangan penduduk. - BH

No comments:

Post a Comment