My Add

Sunday 30 March 2014

PM lancar projek pembangunan baharu Langkawi

LANGKAWI, AHAD, 30 Mac, 2014: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melancarkan projek pembangunan terbaharu Langkawi membabitkan pelan induk Perdana Quay di Teluk Burau di sini dalam usaha merancakkan lagi industri pelancongan negara ini.

Projek yang membabitkan nilai kasar pembangunan RM4 bilion itu julung kali melibatkan pembangunan bersepadu seperti pusat komersial, hotel, perumahan dan pusat membeli belah dalam usaha menjadikan pulau ini destinasi pelancongan terkemuka antarabangsa setaraf Phuket dan Bali.

Pada majlis sama Perdana Menteri turut melakukan upacara pecah tanah bagi resort mewah The Burau Langkawi yang menjadi sebahagian daripada projek ini.

Projek dibangunkan oleh pemilik terbesar rangkaian hotel negara ini, Tradewind Corporation Bhd. (TCB) di atas tanah seluas 97.12 hektar di Pantai Kok dan Teluk Burau.

Hadir sama pada majlis, bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Tun Mahathir.

Projek pembangunan tersebut akan melalui enam fasa dan dijangka siap pada 2015 sementara The Burau pula pada 2017. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment