My Add

Wednesday 30 April 2014

'Saya penderma organ' nota terakhir wanita sebelum ditemui mati

 * BEBERAPA anggota polis dibantu anggota tentera membawa mayat J. Sarojini Devi untuk dihantar ke hospital selepas ditemui mati di tepi pantai Port Dickson, semalam. - UTUSAN/KHAIRUL NAJIB ASARULAH KHAN
TELOK KEMANG, SELASA, 29 April, 2014: “Saya penderma organ". Itu adalah nota terakhir yang di­temui polis dalam bilik penginapan seorang wanita selepas mayatnya dijumpai seorang pekerja Syarikat konsesi SWM Environment Sdn. Bhd (SWM) terdampar di tepi pantai Cahaya Negeri, Batu 4, Port Dickson, dekat sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Supritendan Abd. Wahab Harun mem­beritahu, wanita itu, J. Saroji­ni Devi, 54, telah ditemui seorang pekerja SWM ketika melakukan kerja pembersihan kawasan pantai pada pukul 7.30 pagi.

“Hasil siasatan awal mendapati tiada sebarang kesan jenayah yang boleh dikaitkan dengan kematiannya.

“Sarojini telah menginap di sebuah resort berhampiran pantai dan hasil pemeriksaan dalam bilik mangsa, kita menemukan seke­ping nota yang tertulis, dia adalah penderma organ.

“Kami sedang mengenal pasti waris si mati dan mayatnya telah dibawa ke Hospital Port Dickson (HPD) untuk bedah siasat dan siasatan lanjut," katanya.

Sementara itu, pekerja SWM, G. Yuvaneswaran, 28, berkata, dia menjalankan tugas membersihkan kawasan pantai berkenaan seperti biasa pukul 7.30 pagi.

“Tiba-tiba saya ternampak seseorang terbaring dalam keadaan terlentang di atas pasir kira-kira 30 meter dari tempat saya sedang menyapu sampah.

“Saya segera memaklumkan kepada salah seorang pegawai resort berhampiran dan meminta me­reka menghubungi pi­hak polis," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian.

Menurut Yuvanes­wa­ran, dia tidak berani men­dekati mayat tersebut ke­rana bimbang ada kaitan dengan jenayah.

“Saya lihat mayat wanita itu lengkap berpakaian baju jalur putih coklat dan berseluar paras lutut serta berstoking dan berkasut," katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment