My Add

Saturday 30 November 2013

Isyarat rakyat Sabah tolak PKR

KUANTAN, JUMAAY, 29 November, 2013: Tindakan 11 pemimpin cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Sabah yang bertindak keluar parti memberi isyarat rakyat negeri tersebut menolak kepimpinan dan cara pendekatan pembangkang.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, rakyat negeri itu menyedari mereka digula-gulakan semasa pilihan raya umum lalu selepas tidak ada satu pun janji ditunaikan pembangkang.

Malah, beliau yang juga Ahli Parlimen Papar berkata, para pemimpin PKR negeri itu juga tidak diberi ruang walaupun untuk memegang jawatan kecil dalam parti sendiri.

"Apabila pemimpin terbabit mengambil keputusan keluar parti bukan sahaja tidak berpuas hati tetapi tidak mempunyai keyakinan terhadap PKR sebagai parti sahsiah yang mampu melindungi dan menjadi suara kepada mereka.

"Saya juga mengharapkan lebih ramai akan keluar parti kerana menyedari parti tersebut sekadar menggunakan pemimpin di Sabah sebagai batu loncatan mendapatkan sokongan politik semata-mata," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan Mesyuarat Pegawai-pegawai Kanan Pusat Khidmat Kontraktor Kementerian Kerja Raya, di sini hari ini.

Selasa lalu, PKR Sabah hampir lumpuh selepas pemimpin utama daripada 11 cabang parti di negeri itu mengisytiharkan keluar parti sekali gus menyatakan sokongan terhadap Barisan Nasional (BN).

Dalam pada itu, Rosnah berkata, tindakan pemimpin PKR mahu mewujudkan jawatan Naib Presiden bagi mewakili pemimpin di Sabah dan Sarawak disifatkan sudah terlalu lewat untuk dilaksana.

"Itu hanya digunakan sebagai usaha mereka memancing kembali pemimpin-pemimpin ini. Mereka sudah menyedari PKR merupakan parti tidak bertanggungjawab dan tidak mahu lagi berada di bawah kepimpinan parti tersebut.

"Parti itu tidak boleh melindungi mereka dan dalam masa sama tidak memberikan ruang kepada pemimpin terbabit untuk bersuara," katanya.- UTUSAN 

No comments:

Post a Comment