My Add

Saturday 30 November 2013

Pemandu lori dilepaskan daripada membunuh bayinya

SHAH ALAM, JUMAAT, 29 November, 2013: Seorang pemandu lori terselamat daripada hukuman mati apabila Mahkamah Tinggi di sini hari ini melepas dan membebaskannya daripada tuduhan membunuh bayi lelakinya yang berusia 14 hari, tahun lalu.

Hakim Datuk Akhtar Tahir membebaskan R. Ramesh, 42, tanpa dipanggil membela diri selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan wujudnya perbuatan jenayah dan niat jenayah seperti dalam pertuduhan.

"Ini merupakan satu kejadian yang malang, walaupun tertuduh tidak dihukum, tertuduh akan menyesal sepanjang hidupnya," ujar hakim tersebut.

Menurut beliau, terdapat percanggahan antara keterangan isteri dan anak perempuan tertuduh.

Menurut Hakim Akhtar, isteri tertuduh mendakwa, dia berada di rumah ketika kejadian namun anak perempuan tertuduh sebaliknya menyatakan, ibunya berada di luar rumah ketika itu.

"Isteri dan anak perempuan mendakwa mereka nampak pisau digunakan oleh tertuduh untuk menyerang abang ipar lelaki itu tetapi abang ipar tertuduh mendakwa tidak nampak pisau digunakan oleh tertuduh.

"Percanggahan keterangan ketiga-tiga saksi ini menjadikan sukar untuk mahkamah menentukan apa yang berlaku semasa kejadian," ujar beliau. - UTUSAN ONLINE

No comments:

Post a Comment