My Add

Sunday 12 June 2011

PAS HANYA MENANG SORAK...

SUNGGUH malangnya nasibku... Demikian sebaris lirik sebuah lagu nyanyaian Allahyarham P. Ramle. Begitulah juga nasib yang menimpa ahli dan pengikut-pengikut Pas sekarang. Mereka umpama menang sorak kampung tergadai.

Inilah bahana tindakan 'gelojoh' para pemimpin Pas hingga tergamak dan sanggup menggadaikan prinsip perjuangannya membentuk negara Islam.

Isu ini semakin hangat dibincangkan oleh masyarakat umum dengan berbagai reaksi baik secara terbuka atau dalam media cetak atau media elektronik setiap hari.

Mantan Perdana Menteri, Dr. Mahathir Mohamad sendiri dengan tegas menuduh Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat sanggup menggadai perjuangan membentuk negara Islam dan hukum hudud kerana Pas mahu 'tidur sebantal' dengan sekutu pembangkang DAP dengan harapan mendapat sokongan bukan Melayu.

Kata Dr. Mahathir, perubahan itu membuktikan Nik Aziz tunduk kepada Pengerusi DAP, Karpal Singh yang pernah suatu ketika dulu menentang pembentukan negara Islam.

Dr. Mahathir juga kecewa kerana Pas tidak bersedia untuk bekerjasama dengan UMNO yang didukung oleh Melayu Islam.

Jika ada usaha merapatkan hubungan dan kerjasama politik dengan UMNO, Nik Aziz dengan tegas menolak kerana UMNO tidak Islam, jelas bekas Presiden UMNO itu. (Untuk rekod, Nik Aziz pernah mendakwa UMNO tidak Islam).

No comments:

Post a Comment