My Add

Saturday 11 June 2011

UMNO-PAS MAMPU BERSATU

PERTUBUHAN bukan kerajaan (NGO) tetap yakin UMNO dan Pas mampu bersstu demi kemajuan dan pembentukan keharmonian dalam negara.

Presiden Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Profesor Dr Kamarudin Kachar, meminta NGO Melayu, berusaha dalam menyatupadukan dua entiti politik bangsa Melayu ini.

Usaha itu menurut perhetongan Dr Kamarudin bukan atas dasar polittik tetapi lebih kepada penyatuan Melayu dalam memperkukuhkan perpaduan sedia ada.

Dr Kaamarudin menjelaskan bahawa perpaduan itu bukan untuk orang Melayu sahaja tetapi untuk masyarakat lain. Jika Melayu bersatu kaum lain juga akan beruntung di samping negara juga akan mendapat manfaatnya.

Dengan jelas Dr Kamarudin menyebut bahawa penyatuan ini bukan menunjukkan Melayu lemah tetapi perpaduan itu perlu bagi mengorak langkah ke hadapan.

NGO Melayu, kataanya tidak lemah, sebagai contoh dalam Majlis Perundingan Melayu sendiri sudaah ada 168 pertubuhan Melayu yang mempunyai 2.3 juta ahli. Semoga usaha yang baik ini akan membuahkan hasil yang berfedah kepada kita semua.

No comments:

Post a Comment