My Add

Wednesday 8 June 2011

PAS KETINGGALAN 60 TAHUN

KENYATAAN Mohamed Nazri Aziz menarik bahawa UMNO tidak bimbang dengan penguasaan golongan Anwarinas dalam Pas. Pandangan itu boleh diterima kerana UMNO sudah sekian lama bertahan sebagai tunjang Barisan Nasional memerintah negara ini.

Malah Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu juga yakin tugas untuk mengalahkan Pas lebih mudah lagi. Apa yang dibimbanginya jika golongan ulama menerajui Pas kerana golongan itu mendapat sokongan rakyat berbanding golongan profesional
Memetik pandangan Nazri, UMNO tidak bimbang malah, ia memudahkan lagi kerja UMNO pada pilihan raya umum nanti.

Menurutnya,UMNO tidak bimbang, malah ia memudahkan tugas pada pilihan raya umum. UMNO lebih bimbang kepimpinan ulama kerana sedar masih wujud elemen dalam masyarakat Melayu bahawa perjuangan Pas untuk negara Islam adalah betul.

Pada pendapat Nazri, sekiranya Pas masih mengekalkan kepimpinan ulama, UMNO akan menghadapi perlawanan yang sukar dan sengit , tetapi apabila pucuk pimpinan beralih kepada golongan profesional, UMNO yakin tugas akan menjadi semakin mudah.

Bak kata Nazri, Pas baru sahaja mengubah perhatian untuk membina sebuah negara berkebajikan walhal sebenarnya telah dilakukan oleh UMNO dan Barisan Nasional sejak 60 tahun yang lalu.

Hujah Ahli Parlimen kawasan Padang Rengas itu masuk akal, Pas mengubah konsep perjuangannya adalah kerana yakin akan memnangi pilihan raya umum kelak.

Ulasan Ahli Majlis Tertinggi UMNO itu, terbukti Pas akhirnya mengakui apa yang dilakukan oleh UMNO dalam membangunkan negara ini adalah tepat.

No comments:

Post a Comment