My Add

Wednesday 8 June 2011

UMNO PERLU IMEJ BARU?

SUATU saranan yang menarik bagi UMNO merubah imej luarannya supaya rakyat khususnya di kalangan bukan Islam memberi keyakinan penuh kepada kepimpinan parti untuk terus menerajui negara.

Menurut Senator Dr Mashitah Ibrahim, yang membuat saranan itu, walaupun pada dasarnya, UMNO tidak lari dari konsep memperjuangkan Islam, ia sedikit sebanyak memberi impak kepada keperibadian parti.

Adalah diakui seperti yang diperkatakan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu, memang UMNO sejak dahulu lagi memperjuangkan agama, bangsa dan negara sebagai tunggak utama, namun dilihat imej itu boleh ditukar supaya bersesuaian dengan apa yang diperjuangkan.

Dr Mashitan menjelaskan Islam yang dibawa UMNO adalah Islam sederhana dan tidak menakutkan golongan bukan Islam dan Islam dibawa UMNO adalah Islam yang boleh diterima umum.

Walaupun Dr Mashitah tidak berhasrat mencadangkan perkara berkaitan kepada pihak atasan, tetapi dirasakan molek bagi pucuk pimpinan UMNO mengkaji dan memberi pertimbangan yang sebaik-baiknya.

No comments:

Post a Comment