My Add

Saturday 11 June 2011

PRESIDEN PAS MAIN WAYANG

KENYATAAN Haji Abdul Hadi Awang, tidak berhasrat menjadi Perdana Menteri seperti yang tersiar dalam akhbar Utusan Malaysia baru-baru ini boleh dianggap pelek, bercakap umpama pelakon baca skrip drama atau filem.

Presiden Pas itu, dipetik sebagai berkata, cita-citanya ialah: Pertama, Pas akan mendahulukan perkara yang diterima oleh masyarakat majmuk, kedua perlu menghormati perbezaan antara kaum dan ketiga, perlu tangani dengan cara saksama.

Pada hemat saya, Haji Hadi bukan tidak mahu jadi Perdana Menteri. Tetapi mungkin dia sendiri rasa was-was peluang itu tertutup. Khabarnya sudah tersedia orang tertentu yang sekian lama 'mengidam' jawatan itu.

Kerana itu Haji Hadi awal-awal lagi berlakon, berpura-pura 'main wayang' untuk tontonan umum, atau Haji Hadi terpaksa beraksi demikian kerana dia sendiri terasa dirinya tidak berpeluang, atau cuma nak uji sokongan pengikut-pengikut Pas terhadap dirinya.

Kita akur dakwaannya bahawa Pas tidak sama dengan UMNO. Bagaimanapun UMNO adalah parti keramat orang Melayu dan masih relevan sebagai tunggak Barisan Nasional(BN) serta terbukti banyak berjasa kepada negara, bangsa dan Islam.

Kita ucapkan syabas kepada Ustaz Haji Hadi di atas pendiriannya. Tetapi jangan pula bercakap tak serupa bikin!

No comments:

Post a Comment