My Add

Friday 30 August 2013

Mayat lelaki di dalam kereta hampir tenggelam di lombong

Oleh AZIAN AZIZ

KUALA SELANGOR, JUMAAT, 30 Ogos, 2013: Mayat seorang lelaki yang dipercayai mangsa pembunuhan ditemui di dalam sebuah kereta yang hampir tenggelam di kawasan lombong Jalan Rantau Panjang, Bestari Jaya berhampiran Universiti Selangor (Unisel) di sini hari ini.

Mangsa, Syairul Helmy Azhar, 24, berasal dari Bestari Jaya di sini ditemui di tempat duduk penumpang bahagian belakang kereta jenis Proton Saga FL warna putih tersebut dengan kesan kecederaan di rusuk kanan kira-kira pukul 10 pagi.

Difahamkan, seketul batu besar turut ditemui di tempat pedal minyak kereta tersebut dipercayai untuk membolehkan kenderaan itu bergerak sendiri selepas mayat mangsa dimasukkan ke dalamnya.

Ketua Polis Daerah Kuala Selangor, Supritendan Mohd. Taib Ahmad berkata, pada mulanya pihak mendapat laporan seorang pengawal keselamatan menemui sebuah kereta yang hampir tenggelam di kawasan lombong berkenaan.

Beliau berkata, pihaknya yang membuat pemeriksaan terhadap kereta tersebut nampak mayat seorang lelaki di tempat duduk penumpang belakang.

"Kita meminta bantuan pihak bomba untuk menarik kereta tersebut ke darat untuk mengeluarkan mayat berkenaan," katanya kepada pemberita di sini petang ini.

Menurut Mohd. Taib, siasatan awal pihaknya percaya mangsa telah dibunuh di tempat lain sebelum mayatnya dibawa ke lombong dipercayai antara malam semalam dan awal pagi ini.

Ujar beliau, motif pembunuhan masih belum diketahui dan senjata yang digunakan untuk mencederakan mangsa juga tidak ditemui.

"Kita juga sedang menyiasat latar belakang mangsa," tambahnya.

Sementara itu, pengawal keselamatan, S. Ekaambaran, 60, berkata, dia ternampak kereta yang hampir tenggelam di kawasan lombong tersebut ketika sedang membuat rondaan di kawasan milik Perbadanan Negeri Selangor Berhad itu pada pukul 9 pagi.

"Saya terkejut dan terus beritahu pegawai atasan saha yang kemudian membuat laporan polis," katanya yang meronda kawasan berkenaan tiga kali sehari untuk memantau kegiatan curi pasir.

Tambahnya, kali terakhir dia meronda ialah pukul 6 petang semalam dan kelibat kereta tersebut tidak kelihatan. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment