My Add

Saturday 31 August 2013

Sambutan Hari Kemerdekaan cermin semangat cinta negara: PM

KUALA LUMPUR, SABTU, 31 Ogos, 2013: Sambutan ulang tahun kemerdekaan ke-56 pagi ini jelas menunjukkan semangat cinta rakyat kepada negara selaras tema 'Malaysiaku Berdaulat: Tanah Tumpahnya Darahku', kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Saya berasa seolah-olah bulu roma saya meremang, melihat betapa besarnya semangat patriotik yang dapat kita lihat," katanya kepada para peserta sejurus selepas tamat perarakan dan perbarisan di Dataran Merdeka, di sini.

Sambil diiringi timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek, selaku pengerusi jawatankuasa sambutan Hari Kemerdekaan ke-56, beliau merakamkan rasa syabas dan terima kasih kerajaan kepada pelbagai jawatankuasa sambutan, anggota pasukan keselamatan, agensi kerajaan dan swasta serta para pelajar yang mengambil bahagian .

Katanya, tema itu amat tepat kerana "kita lahir di bumi Malaysia, kita membesar di bumi Malaysia, kita mencari rezeki di bumi ini dan insya-Allah akan disemadikan di bumi Malaysia ini."

"Ia juga membawa pengertian besar kepada kemerdekaan yang menuntut rakyat mempertahankan nilai kemerdekaan itu dengan jiwa raga dan nyawa mereka," katanya. - BERNAMA 

No comments:

Post a Comment