My Add

Friday 30 August 2013

Polis Perak pantau Geng 04 dan Geng 08

Oleh AINSAFRE BIDIN

TELUK INTAN, JUMAAT, 30 Ogos, 2013: Polis Perak sentiasa memantau kegiatan kumpulan kongsi gelap iaitu Geng 04 dan Geng 08 yang bergerak aktif melakukan pelbagai aktiviti jenayah di negeri ini sejak beberapa bulan lalu.

Ketua Polis negeri, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, kumpulan yang mempunyai kira-kira 30 hingga 40 ahli yang aktif itu dipercayai terlibat dalam kegiatan mengutip wang perlindungan dan pengedaran dadah.

Katanya, satu jawatankuasa khas ditubuhkan dalam usaha mengambil tindakan terhadap kumpulan tersebut dengan menggunakan tiga pendekatan.

"Pendekatan pertama adalah mengadakan sekatan jalan raya dan penambahan bilangan anggota Cawangan Siasatan Jenayah (CID) di mana jika memerlukan tindakan pantas mereka boleh membantu dengan kadar segera.

"Kehadiran anggota CID ini penting kerana kebanyakan ahli kongsi gelap ini terlibat dalam kes senjata api dan pembunuhan malahan sebahagian besar kes tersebut melibatkan perbalahan merebut kawasan hingga menyebabkan pembunuhan sesama sendiri," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hilir Perak di sini, hari ini. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment