My Add

Friday 30 August 2013

Pandelela sah sertai satu acara terjun Sukan SEA Myanmar

 PANDELELA RINONG

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 30 Ogos, 2013: Penerjun wanita elit kebangsaan, Pandelela Rinong mengesahkan bahawa beliau hanya akan menyertai satu acara iaitu 10m platform individu wanita dalam Sukan SEA di Myanmar, Disember ini.

Pemenang tiga pingat emas edisi 2011 kejohanan itu di Indonesia, berkata beliau mengambil keputusan sedemikian bagi memberikan peluang kepada penerjun muda untuk mendapatkan pendedahan dalam temasya sukan dwitahunan itu.

"Sebelum ini, saya menyertai dua atau tiga acara tetapi saya mengambil keputusan untuk menyertai satu acara sahaja dan berharap penerjun muda yang diberikan peluang pada Sukan SEA nanti akan mempamerkan aksi cemerlang," katanya kepada Bernama hari ini.

Pada masa sama, pemenang pingat gangsa Sukan Olimpik London 2012 itu yakin dapat mempertahankan pingat emas yang dimenangi dalam acara 10m platform seirama memandangkan tiada pencabar yang hebat dari negara Asean lain.

"Ini berlainan dengan saingan di peringkat antarabangsa yang lebih kompetitif, namun jurulatih (Yang Zhuliang) berpesan kepada saya supaya tidak mengambil mudah kerana penerjun negara lain juga mampu melakukan kejutan," katanya.

Pada masa sama, Pandelela turut gembira dengan prestasi terjunan beliau dalam kejohanan peringkat antarabangsa walaupun terdapat beberapa penerjun yang menunjukkan peningkatan ketara seperti dari England, Kanada dan Australia.

"Saya berharap mampu meningkatkan prestasi semasa saya terutama dari segi teknik terjunan dalam kejohanan akan datang," katanya yang memenangi pingat gangsa bersama Leong Mun Yee menerusi acara 10m platform seirama dalam Kejohanan Dunia di Barcelona, baru-baru ini.

Mengambil semangat Hari Kemerdekaan yang akan disambut esok, anak jati Sarawak itu bertekad untuk terus mengharumkan nama negara di pentas antarabangsa. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment