My Add

Friday 16 August 2013

Didakwa palsu tanda tangan libatkan RM1.46 juta

IPOH, JUMAAT, 16 Ogos, 2013: Seorang bekas pemilik syarikat mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan memalsukan tandangan rakan kongsi syarikat untuk membuat pinjaman bank bernilai RM1.46 juta pada tahun 2004.

Meo Mohd Ali @ Meor Mohd Alwi, 65, didakwa menggunakan dokumen 'Members’ Resolution' dan 'Circular Resolution' Syarikat A&A, Trading Services Station Sdn Bhd untuk membuat pinjaman bank bernilai RM1.46 juta dengan cara memalsukan tandatangan dua rakan kongsi syarikat dan tanpa pengetahuan mereka mengeluarkan wang pinjaman itu untuk kegunaan peribadi.

Tertuduh didakwa melakukan perbuatan itu di OCBC Bank, Jalan Dato Maharajalela, di sini pada 26 Jan 2004.

Dia didakwa mengikut Seksyen 468 Kanun Keseksaan dan jika sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun atau denda.

Majistret Nur Syafiqah Noorinda membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM12,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 24 Sept ini untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Muhammad Fauzi Md Yusof dan tertuduh diwakili peguam Tun Ammar Aziz. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment