My Add

Sunday 30 March 2014

Khalid nafi banyak pencalonan jawatan PKR wujud unsur protes

SHAH ALAM, AHAD, 30 Mac, 2014: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menafikan andaian bahawa banyaknya pencalonan untuk jawatan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) tahun ini sebagai menunjukkan protes terhadap kepimpinan parti yang ada sekarang.

Menyifatkan ia hanya perkara biasa, Abdul Khalid menyatakan pertambahan jumlah itu menunjukkan parti tersebut sentiasa terbuka kepada mana-mana pihak untuk bertanding sebarang jawatan.

"Tiada protes...ini memang perkara biasa sebab tiada sekatan untuk sesiapa mahu bertanding," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program U-Pustaka peringkat negeri Selangor di sini hari ini.

Dalam pemilihan parti itu yang dijadual berlangsung pada Mei depan, Abdul Khalid yang bertanding jawatan nombor dua parti bakal berdepan lima calon antaranya, Setiausaha Agung Saifuddin Nasution; Naib Presiden Tian Chua; dan penyandang jawatan itu Azmin Ali.

Pemilihan parti itu tahun ini menyaksikan dua jawatan tertinggi iaitu Timbalan Presiden dan Naib Presiden mencatatkan bilangan calon teramai menyerahkan borang pencalonan. - BERNAMA 

No comments:

Post a Comment