My Add

Monday 31 March 2014

Bapa Mohd. Razahan tidak percaya spekulasi buruk media asing

PUTRAJAYA , ISNIN,31 Mac, 2014: Bapa seorang penumpang pesawat Malaysia Airlines MH370 Zamani Zakaria tidak pernah mempercayai spekulasi buruk oleh media asing mengenai kehilangan pesawat itu sejak hari pertama ia berlaku.

Zamani, 56, bapa kepada Mohd Razahan, 23, berkata mereka sekeluarga hanya mempercayai maklumat oleh Malaysia Airlines (MAS) serta pihak berkuasa Malaysia.

"Namun kadang kala spekulasi-spekulasi itu juga mengganggu emosi kami sekeluarga, mereka tidak patut menuduh kerajaan Malaysia tanpa sebarang fakta," katanya ketika dihubungi hari ini untuk mengulas tentang beberapa laporan media asing berhubung kehilangan pesawat itu pada 8 Mac lepas.

Tegasnya, media asing juga tidak seharusnya menuduh yang bukan-bukan dalam situasi yang sangat getir seperti sekarang di mana operasi mencari dan menyelamat (SAR) sedang giat dijalankan oleh Malaysia dan 26 negara lain.

Beliau berkata operasi SAR yang telah masuk hari ke 24 hari ini juga memperlihatkan MAS sentiasa berhubungan dengan mereka bagi memaklumkan perkembangan terkini. - BERNAMA 

No comments:

Post a Comment