My Add

Sunday 30 September 2012


Perkasa desak buat penjelasan

Oleh METRA SYAHRIL MOHAMED
KUALA LUMPUR, SABTU, 29 September, 2012: Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa dan peguam Razak Baginda, M. Puravalen didesak membuat penjelasan sama ada pertemuan mereka pada 2 Julai 2008 dibiayai Pengarah MKini Dotcom, Harlan M. Mandel dan penyangak mata wang berketurunan Yahudi, George Soros.

Ketua Penerangan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Ruslan Kasim (gambar) berkata, mereka juga perlu membuat penjelasan sama ada kos kegiatan komplot fitnah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam kes pembunuhan model Mongolia, Altantuya Shaariibuu turut dibiayai sepenuhnya dua individu berkenaan.

"Ini termasuk kos perjalanan dan sara hidup penyiasat persendirian, P. Balasubramaniam.

"Rakyat Malaysia perlu tahu siapakah pihak yang terlibat dalam membiayai segala agenda memburukkan negara, kerajaan dan pemimpin-pemimpin sepanjang dekad ini," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Baru-baru ini, pengendali portal propembangkang, Raja Petra Kamaruddin mendedahkan akuan bersumpah Balasubramaniam yang menuduh Najib terlibat dalam kes pembunuhan Altantuya dirancang pihak tertentu termasuk beberapa pemimpin pembangkang.

Raja Petra juga mendakwa, Sivarasa yang merupakan antara pemimpin Suara Rakyat Malaysia (Suaram) berperanan bersama seorang peguam di sebalik akuan bersumpah itu bagi memfitnah Najib dan perkara tersebut diketahui Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Raja Petra turut mengaku menemui Balasubramaniam pada 2 Julai 2008 iaitu sehari selepas akuan bersumpah itu dibuat.

Ruslan berkata, umum mengetahui Soros merupakan individu yang membiayai Suaram sekali gus boleh dianggap seperti pemilik Suaram.

"Oleh yang demikian, semua anggota Suaram adalah kakitangan dan tali barut Soros. Kita juga mahu tanya Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua mengapa beliau mengeluarkan gambar palsu Najib dan Altantuya?

"Siapakah yang membiayai kos pemalsuan gambar tersebut?" katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment