My Add

Sunday 30 September 2012

Graduan UniMAP laris di pasaran industri

KANGAR, AHAD, 30 September, 2012: Graduan Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) begitu laris di pasaran industri dengan sebahagian besarnya dilamar pihak industri sebelum majlis konvokesyen berlangsung, kata Naib Canselornya, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Hussin.

Menurut beliau, 55 peratus daripada 1,830 graduan yang menerima ijazah dan diploma pada konvokesyen ke-7 universiti yang berakhir hari ini sudah berjaya memperoleh pekerjaan.

"Ramai di kalangan mereka bekerja di syarikat-syarikat antarabangsa yang terkemuka,” katanya pada sidang media sempena konvokesyen universiti berkenaan, di sini hari ini.

Beliau gembira kerana jaringan strategik UniMAP dengan sektor industri selama ini, membolehkan graduan UniMAP diberi kepercayaan menjalankan kerja meskipun baru tamat pengajian.

Katanya, terdapat graduan menerima lamaran kerja sejak Jun lalu, sekali gus membuktikan pihak industri begitu yakin dengan mahawsiwa UniMAP yang melahirkan jurutera berwibawa.

Malah, beliau percaya lebih ramai graduan menerima lamaran kerja daripada pihak industri namun, terpaksa menolaknya atas alasan melanjutkan pelajaran. — BERNAMA

No comments:

Post a Comment