My Add

Saturday 3 August 2013

Lelaki Nigeria ditahan bersama dadah RM8.74 juta

Oleh NORHIDAYU MOHD HASSAN

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 02 Ogos, 2013: Polis Diraja Malaysia (PDRM) menumpaskan satu lagi sindiket pengedaran dadah membabitkan pelajar rakyat Nigeria yang dipercayai dalang kegiatan itu dengan berselindung di sebalik status mereka sebagai pelajar institusi pengajian tinggi swasta (IPTS) di negara ini.

Kejayaan ini berikutan penangkapan pelajar berusia 25 tahun itu bersama seorang lelaki tempatan berusia 55 tahun di Jalan Permai Off Jalan Syed Putra di sini dalam serbuan kira-kira pukul 8 malam tadi.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, kedua-dua mereka ditahan ketika memunggah sebuah kotak dari sebuah kereta ke kereta lain di tepi jalan berkenaan.

"Hasil pemeriksaan lanjut, polis menemukan 17 bungkusan disyaki syabu dalam kotak tersebut seberat 43.7 kilogram dengan nilai harga pasaran kira-kira RM8.74 juta.

"Sindiket didalangi pelajar berkenaan dipercayai aktif sejak awal tahun ini dengan kerjasama warga tempatan bagi pasaran di sekitar Lembah Klang," katanya dalam sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman hari ini. - UTUSAN ONLINE 

No comments:

Post a Comment