My Add

Saturday 8 September 2012

Agong dan Permaisuri hadir rumah terbuka Aidilfitri PDRM-ATM

KUALA LUMPUR, SABTU, 08 September, 2012: Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah dan Raja Permaisuri Agong Tuanku Hajah Haminah berkenan menghadiri rumah terbuka Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) yang julung kali diadakan di sini, hari ini.


Seri Paduka berdua berangkat tiba pada jam 3.15 petang dan menyertai kira-kira 10,000 tetamu yang menghadiri majlis itu di Dataran Merdeka di sini.

Turut hadir pada majlis itu, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar, Panglima ATM Jeneral Tan Sri Zulkifeli Md Zain, Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Abu Seman Yusop, pengarah dan pegawai kanan kedua-dua pasukan itu.

Pada majlis ini, Ismail dan Zulkifeli turut menyampaikan sumbangan duit raya kepada 150 anak yatim, balu dan Orang Kurang Upaya (OKU).

Sementara itu, Ismail berkata, rumah terbuka kali pertama ini diadakan bagi menunjukkan suasana harmoni dan aman dalam kalangan masyarakat di negara ini.

"Saya amat teruja melihat sambutan orang ramai yang berpusu-pusu memeriahkan majlis rumah terbuka ini. Saya gembira melihat ramai pelancong dari luar negara turut menyertai rumah terbuka ini," katanya.

Zulkifeli pula berkata, ATM mengambil inisiatif mengadakan rumah terbuka kali pertama dengan PDRM ini bertujuan memperkukuhkan hubungan dan kerjasama dua pihak serta memeriahkannya bersama masyarakat. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment