My Add

Friday 18 May 2012

Kes culik murid di Pulau Pinang selesai: Polis

BUKIT MERTAJAM, JUMAAT, 18 Mei, 2012: Polis percaya kes penculikan kanak-kanak berusia sembilan tahun yang dilaporkan hilang Isnin lalu selesai selepas penahanan seorang wanita yang juga suspek utama kurang dari 24 jam selepas kejadian. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Supt Baharudin Mustapha, berkata berdasarkan siasatan terhadap wanita berusia 23 tahun yang juga rakan kepada ibu kanak-kanak itu, dia bertindak menculik T Purani secara bersendirian berikutan dendam terhadap keluarga mangsa.

"Polis yakin kes ini selesai dengan penahan wanita terbabit kerana berdasarkan siasatan, hanya dia seorang yang menculik kanak-kanak itu tanpa dibantu oleh sesiapa.

"Dia akan direman sehingga esok bagi membantu siasatan menurut Seksyen 363 Kanun Keseksaan," katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

Purani, murid Tahun Tiga Sekolah Kebangsaan Khir Johari, Perai dilapor diculik berikutan dia tidak pulang ke rumah selepas ke sekolah Isnin lalu. 

Kejadian itu disedari nenek mangsa lalu memberitahu kepada ibu mangsa yang kemudianya membuat laporan polis. 

Difahamkan suspek turut meminta wang tebusan berjumlah RM24,850 daripada keluarga mangsa jika mahu kanak-kanak terbabit selamat.

Sementara itu, dalam kes berasingan, Baharudin berkata polis sedang mengesan beberapa suspek bagi membantu siasatan berhubung kes tauke ladang ayam yang ditemui mati dengan kesan jerut dileher dan tangan diikat di Taman Impian, Alma, kelmarin. 

Katanya, pihaknya percaya kejadian itu dilakukan lebih dari seorang dan usaha mengesan mereka sedang giat dijalankan. 

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat berhubung kejadian itu supaya menghubungi balai polis berdekatan. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment