My Add

Thursday 31 May 2012

SPAD teliti hapus had usia bas sekolah

KUALA LUMPUR, 30 Mei, 2012: Cadangan untuk menghapuskan syarat had usia bas sekolah yang dituntut oleh para pengusaha bas akan diteliti oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD).

Pengerusinya, Tan Sri Syed Hamid Albar berkata, pihaknya bersedia untuk mengkaji semua cadangan yang dikemukakan itu jika ia mampu memberikan manfaat kepada semua pihak.

Katanya, SPAD bersimpati dengan kekangan yang dihadapi pengusaha bas dan pihaknya berusaha sedaya upaya untuk mencari jalan terbaik bagi mengatasi masalah tersebut.

''Berhubung cadangan penghapusan syarat had usia bas sekolah berusia 30 tahun, ia bakal mengambil kira faktor keselamatan dan keuzuran kenderaan tersebut selain menerima respons ibu bapa yang risau dengan perkara berkenaan.

''Kita juga akan melihat kemampuan kewangan para pengusaha untuk membeli bas baru,'' katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Mesyuarat Agung Tahunan Persatuan Pengusaha Bas Sekolah Bumiputera Kuala Lumpur dan Selangor (PPBSBKLS) di sini hari ini. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment