My Add

Wednesday 30 May 2012

6 beranak tinggal sehelai sepinggang

DUNGUN, RABU, 30 Mei, 2012:Enam beranak tinggal sehelai sepinggang selepas rumah mereka di Kampung Bukit Besi musnah dalam kebakaran di sini, malam semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 9.30 malam itu, ibu tunggal Syarifah Ismail, 48, tiga anaknya, Mohd. Hafiz Hitam, 28, Mohd. Faizal, 20, dan Khatira, 11, serta dua cucu lelaki yang berusia lima dan enam tahun tiada di rumah.

Syarifah berkata, ketika kejadian, mereka sekeluarga berada di rumah seorang lagi anaknya di Kampung Jerangau, kira-kira 25 kilometer dari rumahnya.

Menurutnya, anak perempuannya dan dua cucunya ditinggalkan di rumah anaknya itu semasa dia dan dua anak lelakinya menoreh getah tidak jauh dari rumah anaknya itu dan mereka setiap hari berulang-alik.

"Saya dihubungi jiran yang memaklumkan rumah terbakar. Sebaik tiba, saya lihat api marak dan kami gagal menyelamatkan sebarang harta benda,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian, hari ini.

Sementara itu, Pegawai Operasi Bomba Dan Penyelamat Balai Bomba Bandar Al Muktaffi Billah Shah, Nor Hazri Mohd. Nor berkata, kebakaran itu berjaya dipadamkan keseluruhannya dengan mengambil masa selama 30 minit dan jumlah kerugian serta punca kejadian masih disiasat.— BERNAMA

No comments:

Post a Comment