My Add

Sunday 13 May 2012

Warga pendidik diajak jadi 'pejuang'

*MOHAMAD Fatmi Che Salleh menyampaikan sijil penghargaan kepada Guru Besar SK Zainab 2, Aidah Mohd. Salleh pada majlis Himpunan Guru 1Kota Bharu di Kota Bharu, semalam.

Oleh YULPISMAN ASLI 
KOTA BHARU, SABTU, 12 Mei, 2012: Warga pendidik diajak menjadi 'pejuang' dengan memastikan keamanan negara dipertahan dan pembangunan terus dipacu untuk diwariskan kepada generasi akan datang.

Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohamad Fatmi Che Salleh berkata, perkara tersebut boleh dicapai apabila warga pendidik bijak memilih kerajaan yang akan mentadbir negara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Beliau mengingatkan bahawa pilihan raya bukan perkara mainan dan bereksperimen, sebaliknya ia pentas bagi memilih barisan kepimpinan negara yang boleh memacu pembangunan negara ke arah lebih cemerlang demi kesejahteraan rakyat.

"Pilihan raya tak lama lagi, jangan kita salah pilih, jangan ada persepsi berbeza, jangan ada persepsi 'kasihan', jangan sia-siakan undi kerana pilihan raya untuk kebaikan masa depan kita, jika salah pilih akan ditanggung generasi akan datang.

"Buat pilihan terbaik, jangan pilih benda yang kita tidak pasti kerana pilihan raya bukan main-main untuk angkat sesiapa, tetapi yang pasti ia untuk masa depan kita supaya terus gemilang, berjaya dan makmur.

"Saya mengajak kumpulan guru menjadi pejuang untuk memastikan esok lebih baik, lebih cemerlang, lebih sejahtera, lebih makmur dari hari ini. Marilah kita bersama-sama menjadikan negara, bangsa yang disegani oleh dunia," katanya pada majlis Himpunan Guru 1Kota Bharu di Auditorium Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara negeri Kelantan di sini. Turut hadir Pengarah Pelajaran negeri, Hussain Awang dan Pegawai Pelajaran daerah, Che Ab. Aziz Daud.

Pada majlis itu, Mohamad Fatmi turut menyampaikan anugerah kecemerlangan kepada sekolah-sekolah sekitar Parlimen Kota Bharu yang telah mencatat kecemerlangan dalam pelbagai bidang.

Dalam ucapan itu, Mohamad Fatmi yang juga Ketua UMNO Bahagian Kota Bharu berkata, kerajaan di bawah Barisan Nasional mempunyai banyak perancangan untuk terus memacu pertumbuhan negara bagi kesejahteraan rakyat termasuk Kelantan.

Katanya, pilihan raya merupakan pentas untuk rakyat memilih kerajaan berwibawa kerana kesannya akan dinikmati oleh mereka, begitu juga sebaliknya.

"Jadi mari kita jadi pejuang dengan memilih kerajaan yang terbaik, kenapa nak perjudi (masa depan) dengan perkara yang kita tak pasti. Kita tidak mahu generasi akan datang yang ditinggalkan, maki kita, kita nak warisi negara yang lebih baik kepada generasi akan datang," katanya. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment