My Add

Saturday 22 September 2012

Polis nafi tak maklum hasil siasatan kontraktor ditipu RM1 juta

KUALA LUMPUR, JUMAAT, 21 September, 2012: Polis menafikan pihaknya tidak menyiasat dakwaan seorang kontraktor yang ditipu RM1 juta oleh dua individu bergelar Datuk dan Datuk Seri dengan menyamar sebagai pegawai khas kepada Perdana Menteri.

Menurut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Izany Abdul Ghany, pihaknya hairan apabila kontraktor berkenaan mendakwa tidak mengetahui status siasatan tersebut.

Katanya, siasatan kes itu telah diserahkan kepada pejabat Timbalan Pendakwa Raya pada Jun lalu malah salah seorang daripada suspek telah dilarang keluar dari negara ini.

"Sepanjang tempoh siasatan dilakukan, pengadu berulang-alik ke IPK Kuala Lumpur untuk bertemu pegawai penyiasat, malah pernah berjumpa dengan saya. Semua perkembangan siasatan kes juga telah dimaklumkan kepadanya.

"Polis ingin memaklumkan jenayah korporat bukan seperti jenayah lain kerana ia memerlukan kajian terhadap dokumen-dokumen yang dikemukakan dengan lebih mendalam," katanya ketika dihubungi hari ini.

Utusan Malaysia hari ini melaporkan dakwaan seorang kontraktor bahawa dia ditipu RM1 juta oleh dua individu tiga tahun lalu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment